خبرهای داغ:

اجرای ۱۱۸ پروژه سرمایه گذاری گردشگری در آذربایجان شرقی 

تبریز- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اجرای ۱۱۸ پروژه سرمایه گذاری گردشگری با اعتبار ۴۶ هزار میلیارد تومان خبر داد. 
کد خبر: ۹۶۳۵۰۵۷
|
۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: پروژه های گردشگری شامل ساخت هتل، رستوران، اقامتگاه بومگردی و سایر مراکزگردشگری است که زیربنای اعیانی آن یک میلیون و ۲۱۴ هزار متر مربع بوده و  ۴۶درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: استان آذربایجان شرقی بعد از استان خراسان و تهران در رتبه سوم سرمایه گذاری گردشگری قرار دارد به طوری که ۱۰ درصد از حجم کل سرمایه گذاری زیرساخت های گردشگری کشور در این استان است و این پروژه ها طی سه سال آینده به بهره برداری می رسند.

حمزه زاده ادامه داد: ۹۰ بسته فرصت سرمایه گذاری آماده شده که در جهت معرفی ظرفیت های استان در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.
همچنین در این راستا طی تفاهم نامه منعقد شده بناهای تاریخی که تحت مدیریت اداره کل اوقاف بود به میراث فرهنگی واگذار شده که در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امسال ۷۵ نشان ملی ثبت شده در زمینه صنایع دستی استان اخذ شده است خاطرنشان کرد:شهر ممقان به عنوان شهر سوزن دوزی،کوزه کنان به عنوان شهر سفالگری سنتی و روستای" نجف تراکمه " به نام اولین روستای صنایع دستی ورنی بافی ثبت شده است. 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تعداد مسافرین تابستانی در استان ادامه داد: در تابستان امسال دو میلیون و ۵۲۰ هزار نفر اقامت رسمی در هتل ها ثبت شده  و درصد اِشغال هتل و مراکز اقامتی حدود ۹۳ درصد بوده است.
همچنین بازدید از موزه ها نیز نسبت به سال قبل افزایش داشته به طوری که در ۶ماهه اول امسال با افزایش ۴۶ درصدی آمار بازدید ۸۵۰ هزارنفری ثبت شده است.
حمزه زاده اعلام کرد: بالاترین بازدید مربوط به  کلیسای سنت استپانوس جلفا با ۲۰۶ هزار نفر، موزه آذربایجان ۷۵ هزار نفر، موزه قاجار۶۸ هزار نفر ، مسجد کبود۵۷ هزار نفر و موزه مشروطه ۴۸ هزار نفر ثبت شده است.

وی ادامه داد: در ۲۳ مهر ماه سال گذشته روستای کندوان به عنوان اولین روستای جهانی گردشگری ثبت جهانی شد که این موضوع باعث افزایش ۲۵ درصدی بازدید از این روستا در ۶ ماهه اول امسال شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار